10 de maig 2007

El nas del martell d'heretges creix

La societat de la informació, si es pot dir així, va a ritme de teletips. El tema de fons, esdevé anècdota i arriba el punt en què molts són incapaços de percebre, projectades a la història, les incoherències i hipocresies vàries dels poderosos.

En una acció tant sorpresiva, com revisionista, com execrable i com hipòcrita, el papa Benet XVI ha anunciat que el procés de beatificació de Monsenyor Romero, arquebisbe d'El Salvador segueix endavant, lloant-lo per ser un "gran testimoni de la fe catòlica" per haver-se enfrontat a la dictadura militar del país.


Situem-nos a finals dels setanta i principis dels vuitanta. Un nou papa, jove, esportista, carismàtic com un Rolling i reaccionari convençut arriba al Vaticà. És Joan Pau II i amb la seva mà dreta, el martell d'heretges inquisitorial Joseph Ratzinger encapçalarà una intensa activitat política i idiològica contra tots els sectors de l'Església que s'identificaven amb la Teologia de l'Alliberament. Tots aquells sacerdots que, principalment a Llatinoamèrica arriscaven les seves vides per denunciar la injustícia social, l'explotació de classe i les violacions dels drets humans, van veure silenciades les seves veus i molts van acabar excomunicats.

El context és prou explícit. Llatinoamèrica vivia una efervescència democràtica basada en els principis d'un nou marxisme popular que pregonava la fi dels privilegis de les èlits oligàrquiques i de les injustícies socials. Com sigui que l'imperialisme nord-americà no veia precisament amb bons ulls aquests moviments, com sigui que les èlits aristocràtiques dels diferents països, grans finançadores de l'Església, ni pensaven en perdre ni un pam de les seves prevendes, arreu els moviments democràtics van ser aplastats per establir en el seu lloc dictadures militars genocides que en tot moment van comptar amb el recolzament implícit del papa Wojtyla.


El papa polac tant donava la comunió a dictadors genocides com Pinochet, com condemnava per atea la revolució sandinista de Nicaragua i es dedicava a censurar i ignorar les pastorals desesperades en què Monsenyor Romero denunciava, vegada rere vegada, la indignant repressió de la dictadura militar d'El Salvador que curiosament es cobrava la vida dels capellans més d'esquerres.

Romero no s'explicava perquè el Vaticà no li donava el seu recolzament. Després de presentar-se a Roma per sorpresa i amb penes i treballs, va conseguir reunir-se uns minuts amb el papa Wojtila. Pel que es veu el papa es va mostrar indignat per la immensa quantitat de fotografies i documents que evidenciaven les aberracions que s'estaven cometent a la dictadura militar d'El Salvador. Indignat, però no en el sentit que s'hauria esperat. L'encantador papa mediàtic li va sermonejar:
"Ja hem dit que no vinguin carregats amb tants papers ... Si vostè supera les seves diferències amb el govern treballarà cristianament per la pau. El teu deure és tenir com a amic el govern del teu país"
Al cap d'uns mesos, Monsenyor Romero era assassinat per un franctirador a sou del govern mentre deia missa.

I diuen que ara el volen beatificar.


8 comentaris:

  1. Ja saps que els camins de Déu són insondables...

    ResponElimina
  2. "La Hipocresía se hizo carne y habitó entre nosotros..." (era así, no??)
    Para muestra un botón. En Madrid el arzobispo ha cerrado una parroquia de Entrevías (barrio obrero) porque daban la misa en vaqueros, utilizaban hostias hechas con sus propias manos, atendían por igual a católicos, ateos, inmigrantes, yonquis, presos... ¿La (sin)razón? Que no cumplen con la ortodoxia y su mensaje no puede ser el verdadero de Cristo. La verdadera razón... que son curas rojos, afines a la Teología de la Liberación. Da igual los años que pasen...

    ResponElimina
  3. Company Jusephus, tinc un dubte: L'església fou la primera franquícia del capitalisme oi?

    ResponElimina
  4. Lo de Madrid tiene guasa... a perseguir los curas rojos, que pa eso hicimos la guerra, mientras los curas propagandistas de FET y de las JONS campan tan simpáticos...

    Per en Marcus... i també per en Lucarelli, i como decía mi amigo Max Weber: xD

    L'Església catòlica no ha estat fins fa molt poc propagandista del capitalisme, com si la protestant. Si suposem que el capitalisme neix a principis de l'època "moderna", troba el seu suport teòric en el moviment de la Reforma. L'Església catòlica no es farà capitalista fins a l'extinció del sistema de poder de l'Antic Règim. Les apassionades defenses del treball que es dedica a fer l'Opus voldrien ser un intent de calvinitzar el catolicisme a la contemporaneïtat...

    ResponElimina
  5. Fals. Protestantisme, en especial, calivinisme. Lea a Weber, Salellas.

    ResponElimina